Novinky e-mailem

Zadejte svůj e-mail a budete informováni o novinkách a výhodných akcích.

Zakázková stavba kol

Společnost Adroit Bike s.r.o. se zabývá zakázkovou stavbou jízdníck kol.
V dnešní nabídce ja na trhu několik desítek výrobců jízdních kol. V této nabídce by si jistě každý zákazník vybral. Je však stále mnoho lidí, co by rádi měli kolo odlišné od běžné produkce, kolo exkluzivní, jedinečné a zároveň za cenu stejnou jako 'sériovka', ale ve většině případů za ještě výhodnější cenu. Dovedeme postavit kolo pro běžné ježdění 'okolo baráku' pro náročnou turistiku, sportovní ježdění po hřebenech hor, ale i kolo pro špičkového závodníka. V poslední době stavíme na zakázku stále více 29' kol. Vaše kolo můžeme přeměnit i na elektrokolo.

Na zakázku stavíme:

  • horská kola
  • silniční kola
  • trekingová a krosová kola
  • tandemová kola
  • elektrokola

Naší filozofií u stavby kola je vycházet ze základního pilíře: rám-vidlice-přední a zadní kolo. Myslíme si, že to jsou nejdůležitější části jízdního kola, které nejvíc ovlivňují výsledný pocit z jízdy. Po tomto základu volíme komponenty ovládání vašeho nového kola,kdy se řeší správný posed na kole a správné šlapání pro co nejpohodlnější jízdu a zároveň nejefektivnější přenos síly. Vše nakonec osadíme brzdami, pohony a řadícími komponenty dle použití a záměrů zákazníka.
Je to přesně opačný postup jak postupují velcí výrobci jízdních kol, kdy např. zdůrazňují přehazovačku nad kvalitní odpruženou vidlicí. Nebo také když vidíme na levném bezejmenném rámu z Asie naházené drahé komponenty a tento celek je doplněn lacinou odpruženou vidlicí použitelnou leda tek pro dětské kolo... Je to trochu zdlouhavé při prodeji kola, ale je to potom poznat při výsledném pocitu z jízdy na novém kole...

1. RÁM - velice důležité zvolit správnou velikost rámu. Závodně ladění cyklisté by měli volit spíše delší posed a rekreační cyklisté spíše kratší, pohodovější posed.

2. ODPRUŽENÁ VIDLICE - komponent, který při jízdě na kole nejvíce používáte. Odpružená vidlice spojuje vás a vaše kolo s podkladem po kterém jedete. Pokud jezdíte nejvíc po zpevněných a asfaltových komunikacích, stačí levnější odpružená vidlice, nebo pevná vidlice. Pokud jste vyznavačem jízdy v nejnáročnějším terénu, doporučujeme vzduchové odpružené vidlice, které se dají 'naladit' přesně vašemu jízdnímu stylu.

3. HLAVOVÉ SLOŽENÍ - ložisko, které spojuje rám s přední vidlicí. V dnešní době se používají velice kvalitní hlavová složení, která jsou zapouzdřená a bezúdržbová. Při výběru lze koukat hlavně na jejich vzhled, kterým se dá jednoduše vytunit vaše nové kolo.

4. ZAPLETENÁ KOLA - jsou opět velmi důležitá pro lehkou a pohodlnou jízdu. Odlehčením 10dkg na obvodu kol dosáhneme stejného účinku při vlivu na jízdu jako odlehčením 1kg na rámu... O uberte na rámu ještě 1kg... to ani nejde. Lehké a pevné ráfky, náboje na průmyslových ložiscích a to vše spojeno kvalitním výpletem = lehká a pohodlná jízda.

5. SADA KOMPONENTŮ - většinou Shimano nebo SRAM. Do této skupiny patří řazení převodů vašeho kola a pohonné jednotky kola. Všeobecně lze říci, že zvolený řazení pouze dokresluje komfort jízdy na kole, ale na výkon to nemá vliv. Pohonná soustava 'kliky-řetěz-kazeta' je velice důležitá na přenos vaší síly na pohyb kola. Tyto komponenty většinou podléhají velkému opotřebení. Toto však lze eliminovat správnou údržbou.

6. BRZDY - kdysi někdo prohlásil:'kdo přibrzdí, ten prohraje', ale na výletech jde hlavně o bezpečnost cyklisty. Vždy když potřebujete zabrzdit, tak to prostě musí fungovat. Většinou u dražších brzd je lehce vyšší účinek brzd a vyšší komfort brzdění

7. OVLÁDACÍ SET - řídítka, představec a sedlovka spojují vás s kolem je třeba zvolit správný typ řídítek, správnou délku představce a vhodný typ sedlovky. U všech těchto součástí lze hezky doplnit designový ráz celého kola.

8. SEDLO - jak si sedneme, tak potom jedeme. A platí to do písmene. Většina z vás si jistě umí představit tu hrůzu, když si sednete na nové kolo a ono se na tom nedá 'usedět' ani mnutu... U nás v prodejně máte možnost si sedlo půjčit a vyzkoušet si ho...

9. PLÁŠTĚ - je jedno kde jezdíte, ale pocit z dobře zvoleného obutí vašeho kola poznáte ihned, když ujedete několik kilometrů v terénu. Naklopit to do zatáčky, přibrzdi na sypkém povrchu, zabrat v blátě - to vše ovlivníte správným zvolením plášťů. Po silnici se také jezdí líp na slicku...

10. PEDÁLY - nášlapné nebo klasické. Když nášlapné, tak na průmyslovém ložisku, nebo stačí lacinější... Všeobecně platí, že s klacickými pedály od 200,-Kč a nášlapnými od 500,-Kč nic neskazíte.